fredag, september 14, 2007

Jag har fått tillträde till tomtens verksta















Veckan har inneburit: Föreläsning en timmes bussresa bort i en stad jag inte hann se så mycket av i ett ämne jag inte kan mycket om, som säkert kan vara bra att ha. Nån gång. Höstens första jobbande (på tiden...). Två nätter i tomteverksta'n och man är lite seg men inte värre än efter ett dagsjobb och då har man ändå vatt i skolan en heldag och uppe från 06-06+. Osså är tavla två levererad till kunden (höhö). Mycket konstigt att se sin egen målning hänga där på väggen. Underligt. Men jag gillar det (kryddat med en touch av nervositet). Och jag gillar att börja på nya kurser på nya ställen och lära mej något helt annat. Och jag gillar att jag är på väg hem till sängen när andra gäspande väntar på bussen för att åka till jobbet. Och jag gillar att dusterna av höst börjar komma. Till exempel så att man kan tända ljus, som jag ska göra nu innan Tarz kommer hitåt. Gött.


Översta bilden: jobbskor. Understa bilden: anteckningar och tygprover att plugga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Söta småskor!