söndag, december 21, 2008

julen nedpackad

Då var julen borta. Känns gött, framförallt för att det ser mycket renare ut. Städade idag och alla julsaker förutom två små prydnader åkte med damm och smutsig disk bort från rummet, den synliga delen... Julgardinerna drogs ner och de vanliga hängdes nytvättade och fortfarande blöta upp.  Julkalendern har jag gömt i köket så jag slipper se den hela tiden. Granen är utkastad sen två veckor tillbaks. Iof på grund av att jag visade mej vara allergisk och nysattackerna fick ge efter för sömn. Men men klädd och grann kastades granen ut efter tre dagar. 
Det var det, 2o dagar av julpynt, pepparkakor, glögg, janssons, julklappar, chokladkalender och gränsen var nådd. Jag är färdig och nöjd med julen. Fast det är klart jag ska fira julafton och sånt där, men det är på annan ort. I min stuga är julen slut. Ska bara vänta in att det blir morgon så jag kan tända det fjärde ljuset i adventsljusstaken, sen ska den också bort. Rena ytor.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Städa bort julen sådär. Toka. Jag och sara får diskutera ett lämpligt straff för dina upptåg vid lämpligt tillfälle...

kaffechoklad sa...

Men det var mina grejer, jag får göra vad jag vill med dem, t ex ta bort dem. Sen kanske det var lite av dina saker med, men du är inte här, så då...moahaha

Anonym sa...

Absolut, det måste vi göra! Jag var faktiskt nära att skicka ett sms och varna dig när jag förstod åt vilket det barkade...chockerande. Jag är riktigt upprörd! Dagens äldre ungdom...

Anonym sa...

Jag har alltid misstänkt dagens äldre ungdom (och maja har alltid varit ett utmärkt exempel på hur degenererad den äldre ungdomen är) och hur lätt de exempelvis tar på goda seder och vanligt hederligt vett!

kaffechoklad sa...

jag har massa vett. det är sunt förnuft att plocka bort saker man tröttnat på, iaf om det är överflödigt krims. seder är till för att snurras som, anpassas efter eget behag skulle jag kalla det. ett alldeles utmärkt sätt att hantera traditioner. mmmm....lätt om hjärtat.

Anonym sa...

Precis! Håller med R här.Respektlöst var ordet. Nästa år är det väl bäst att fira påsken i februari och midsommar i maj innan M har hunnit tröttnat på sommaren och plockat bort alla blommor... sicken äldre ungdom hon är! /S

Anonym sa...

I liked your blog, I invite you to visit the mine, I hope that we keep in touch, kisses and congratulations