fredag, februari 13, 2009

läckert läckert

Nu är jag trött på den tråkiga åkerbilden så jag skriver ett inlägg bara för att.
Jahaja... Den här veckan har mest varit jobb, inte många timmar men kvällar och nätter har gått åt. Ikväll slopade jag alvedonen, släppte fram förkylningen och orkar därför inte jobba. Delar tiden mellan soffan och toan. Ibland orkar jag göra något i några minuter, som att dammsuga halva hallen eller bära ut en tallrik till köket. Men det är ok, jag klarade att jobba godkänt antal timmar och förra helgen var ovanligt aktiv med äventyrsbad, bowling, jogging, fest och svettig dans. Man orkar inte hur mycket som helst...Så nu sitter jag här, hostar och skvätter nysningar, lätt illamående med snorsårig näsa och tunga ögonlock. I munnen smakar det var och gammalt socker. Som en extra bonus har jag två feta, röda finnar på hakan och en trasig mage som inte ens säger ja tack till cola. Fräsch som rosenvatten.

Inga kommentarer: