lördag, maj 09, 2009

korv!

Jag har blivit korvberoende. Det är ytterst sällan jag äter korv. Eller åt korv bör kanske tilläggas.(för er som vet att jag inte äter kött, jag har inte börjat, inte än iaf, det är soja och qournkorv det handlar om...)
Något hände när jag flyttade till en centralt belägen lya för drygt en månad sen. Syrran, norrlänningen och jag skulle äta något snabbt och lättlagat dagen efter inflyttningsfesten. Korvsuget sög tag i mej. Vi köpte hem korv och stekte, åt med bröd och pommes frites, ketchup och senap, drack läsk till a la barnkalas. Senare samma dag var jag på konsert med norrlänningen. På vägen hem skulle jag bjuda honom på en gatukökskorv. Det gjorde jag, men jag kunde inte motstå att köpa en till mej själv också. Där tog det slut ett tag. Korven motsvarade inte mina förväntningar och jag tappade korvförtroendet.
Ett par veckor senare. Jag känner det igen. Korvsuget. Går till närmsta gatukök, köper korv med mos. Nästa dag, ingen korv. Olust. Två dagar efter senaste korven. Återvänder till gatuköket. Kan inte välja mellan mos och bröd, tar både och. Korvätandet har nått nya höjder.
Idag, mindre än en vecka senare. Stekte korv till lunch. La till några gurkskivor för att i alla fall låtsas att korv är nyttigt. Gick till jobbet, tänkte på korv med bröd, ketchup, senap, korv, bröd, ketchup, senap... Kom hem, tog ut de sista korvarna ur frysen.

1 kommentar:

Karin@CatLadyBox sa...

korv mä bröööö magens död som mia alltid säger ^^