måndag, april 03, 2006

En dag på jobbet

Sista praktikveckan har avlagt sin första dag.
Rände runt och fotade villor i regnet. Kände mej som en paparazzi när jag gick med kameran dold under armen (för att skydda dem mot regndroppar) och fotade, för mej, okända människors hus. Utöver det rännandet har jag justeringsskrivit, gjort en telefonintervju, där jag undrar om jag eg frågade något vettigt. Hade helt plötsligt, efter typ två frågor inget att säga, så jag sa samma frågor igen... Sen har jag valt ut bilder och försökt tänka ut fyndiga rubriker. Lyckades- nej. Ringt lite mer och fått nej av ett intervjuoffer som inte ville gå ut i det blöta för att låtsas rota i rännor, förstår inte alls... Har oxå intervjuat, eller försökt, två av de mest väcka människor jag stött på.
-Har du ringt rätt?
-Du är väl fastighetsskötare?
-Ja...
-Kan du ge tips till husägare vad som kan vara bra att göra med huset så här på våren?
-Hus?
-Ja, hus. Villor, radhus. Vad som är bra att kolla upp och fixa.
-Öhh...Tuuuuutttttt.


Det var la typ det. Förutom: På tal om ränna, magen är inte tipptopp;)

Inga kommentarer: