lördag, april 15, 2006

Mmbop

Ätit för mycket, som väl är vanligt i påskatider. Men hann bli hungrig innan klockan slagit midnatt så alldeles för mycket kan det inte ha varit antar jag.
Fick förutom godis, sockor som vi traditionsenligt brukar få och en ful påsksak, som vi också brukar få. I år i form av en gul tuss med spretiga fj'ädrar som faller av en efter en vid rörelse och som mitt i allt fluff har två kolsvarta pepparkornsting till ångestfyllda ögon. Sött...

Sött är (däremot) godiset som minsta syrran tuggat i sej under dan och som nu gett symptomen "sockerhög". Den sjukan yttrar sej i form av höjd röst, trummande fingrar, tappande av saker, rastlöshet, hetsighet, nynnande på hemska melodier som Tre's "a magic number" och Mmbop. Om och om igen. Andra tecken är att säga saker som "åhh, jag är så mätt, jag kommer spy" "den där chokladen ser god ut, jag vill ha" "jag mår illa, hulkhulk" "varför ligger det där godiset där, jag är inte ens sugen" Tre bett senare är högen svald.

1 kommentar:

Anna sa...

Bitch-maja!