måndag, oktober 08, 2007

Baglady




















Nä, gick inte så fett bra på Kommersen nä. Klockan tio slogs portarna upp. Halv ett hade jag tjänat in bordskostnaden plus tio kronor. De tio kronorna köpte jag kaffe för. Kände att den storslagna försäljning jag inte trott, men hoppats på, inte verkade bli. Men hoppet levde fortfarande, mitt hopp dör inte förrän det är abslout omöjligt. Kvart i tre, femton minuter kvar till stängning. En speakerröst uppmanar spekulanter att köpa, påminner oss försäljare om att det är dags att packa ihop. Jag har tjänat 60 kronor. Saknar fortfarande några hundra till det månadskort jag önskedrömde om att inkomsten skulle räcka till. En tjej som tittat intresserat på bordet återkommer. Hon pillar bland sakerna, diskuterar med sin pojkvän, flyger med blicken över bordet, tar tag. I en plåtburk. Vad kostar den? Fem kronor svarar jag och ser månadskortet brinna upp. Packar ihop och åker hem. På hemvägen gläds jag åt den glesbefolkade vagnen och att bagaget inte får mina armar att somna.

Bilden tagen när jag kom hem...

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahaha jasååå d va d du skulle brått iväg å prismärka hahaah skulle betalat för ¨å få se dig där ståendes på knäna bland panchisarna...eh d e inte så att du behöver låna mer cash elle???;)