onsdag, november 14, 2007

Landkrabba extra plus

Brukar jogga då och då, ganska ofta för tillfället. Ska vara slitigt för kroppen, knä och rygg bland annat. Det är som tur är inget jag har problem med nu för tiden men för att vara snäll mot kroppen och samtidigt få lite omväxling tvingade jag mej till badhuset i måndags för en simtur i kloret. Det ska ju vara så bra att simma, träning för hela kroppen och skonsamt. Skitbra! Behöver stärka mej inför kommande hårdträning. Flåsar, stånkar, kommer i obalans, andas in när jag är under ytan, sväljer vatten, spottar, snorar, svettas, blinkar klor ur ögonen, håller på att ge upp, tråkas ut... Håller i alla fall ut mina fyrtiofem minuter med tanken på den goda träningen jag får. Visst... Vaknar nästa dag och är stel överallt. Rullar ur sängen och kan inte gå ordentligt för mitt högra knä gör så ont. Idag är knäet bättre, istället värker ljumskar och rygg. Skonsam träning, jo jag tackar.

Inga kommentarer: