fredag, november 21, 2008

delvis för svag

Fick äntligen iväg min ansökan om att förnya körkortet. Har haft några månader på mej så det har varit lugnt fram tills nu när det plötsligt bara är några dagar kvar. Det är det där med att fotografera sej som tar emot. Man vill ju helst inte ta en dag när man ser helt sunkig ut, vilket jag redan gör på mitt gamla körkort, pass, osv. De dagar när man ska iväg och göra nåt och ser normal ut hinner man inte springa och fotografera sej. Alltså omöjligt att hitta rätt fotostund.
Men efter att ha väntat på lämpligt tillfälle i några månader insåg jag att jag var tvungen att åka och ta det där kortet oavsett rätt tillfälle eller inte. Så det gjorde jag i en fotoautomat.
Resultatet, jag ser lätt skrämd ut med uppspärrade ögon, av rädsla för att blinka, och med ihoppressade läppar, av rädsla för att le, men iaf mindre sunkig än på tidigare officiella foton. Då var det klart trodde jag, betalade och skickade in mitt papper. Men inte. Fick tillbaka min ansökan idag. På grund av: Punkt 04. Namnteckningen är delvis för svag. Pah! Syns väldigt väl vad det står tycker jag. Men men ska de kinka får jag väl skriva om då. Vill ju ha mitt körkort. Fick ett nytt papper, ETT. Har testat alla pennor jag har, de känns med ens väldigt bläcksvaga. Iii. Ingen tid. ETT papper, no pressure. Jag ler iaf inte på fotot.

4 kommentarer:

Anonym sa...

bra jobbat maja =) när ska du skaffa villa vovve o volvo? =) hihihihi!/ myran

Karin@CatLadyBox sa...

Brum brum =)

Anonym sa...

när hon vågar köra det...

kaffechoklad sa...

jag vågar! ge mej en bil bara. o en tom väg...

villa kanske o möjligen volvo men aldrig aldrig vovve, nonono..:)