onsdag, juli 05, 2006

Det finns de som är snurrigare

Jag vet att jag är ett klantars. Ändock förvånar jag mej själv då och då.

Skruvade på en plastkork på vattenflaskan som jag på något sätt lyckades hugga mej själv i fingret med så att det blev ett riktigt jack. Det tog en halvtimme innan blodflödet stoppade. Förstår inte, hur?

Låg ett äpple på mitt skrivbord idag. Som plåster på saltet. Sweet:)

Chefred. anlände till förmiddagens fika bekymrat undersökande sina shorts. "K, var det hål i de här shortsen igår med?" K: - Jag tror det ja. L: - Det ser ut som båtsyra (eller vad det nu var det hette, jag kan ej båttermer \M) "Jaha!.. och jag som trodde jag gick runt i hela fina shorts. Jaja, nu har jag fått en ny arbetsklädsel."

J till chefred: - Du får lära mej ekonomin bättre om jag ska sköta det när du drar på semster. Fast jag förstår inte riktigt varför jag ska göra det, jag går ju på semester bara en vecka efter dej.
Chefred: "Jaså! Har du planerat det så dumt." (om inte nån fattar, så är det ju han som planerar sånt). Han är snurrigare än jag, skönt att tänka på ibland...

Inga kommentarer: