lördag, juli 29, 2006

Efterlyses: Lugnet

Två tredjedelar av sommaren har gått. Känns...okej. Har hunnit läsa fem poäng, till störst del meningslösa timmar men ett uns nytt tragglade sej in. Tror jag. Åtminstone fastnade i alla fall något av allt det som man hört hur många gånger som helst men glömt sekunden efter. Tror jag. Har också hunnit jobba fyra veckor och nu även varit ledig (översätt arbetslös) i två. Har, icke att förglömma, fyllt i ansökningar och återansökningar, letat pappersbevis på mitt officiella liv och avlagt ett gäng besök på arbetsmarknadsåtgärdsställen = lite småträligt, men äsch... Det har vart att göra och hittills har sommarn känts bra. Kompisar, kolleger och andra kategorier har förgyllt. Ser fram mot resten/ Våndas över mitt tvivlande och min försiktighet, måste se till att det HÄNDER något!/ Är lite nervös inför reportaget jag ska göra på måndag/Längtar efter nya äventyr.

Läste ut Bob Hanssons Bräcklighetens poetik för några dagar sen. Gillade den. Påminner om min idé. Kände att NU måste jag verkligen försöka börja SKRIVA SOM JAG VILL. Det är bara en sak som fattas, lugnet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vadå?!!!!!!!!!!!!!!! Maja har hemligheter! Tycker inte om det....