onsdag, februari 13, 2008

så nära för nära

Han säger något. Jag hör inte. "Band of horses" får hans ord att dunsta bort. Han säger något igen. Jag hör fortfarande inte. Han tittar på mej fel. Han säger något ännu en gång och pekar på vänster handled "vad är klockan gesten". I don't know säger jag. Han säger något mer. Jag drar ut ena hörluren. What's your name? You're so beautiful. Funderar på om jag ska svara. Han trycker upp ansiktet obehagligt nära mitt. Det tar för lång tid att ta sej ut genom tunnelbanespärren. Jag svarar tänker jag. Jag svarar. "Thank you." What's your name? Hans ansikte är några centimeter från mitt. Jag trycker på spärren, kommer ut. Snabbt upp för trappan. Tittar inte bakåt. Undrar om han följer efter, tänker att jag borde inte vara rädd, är inte rädd, tycker det är obehagligt. Halkar, utan att ramla. Det är sånt de säger här. Det var bara. Att han var så nära.

Inga kommentarer: