måndag, februari 04, 2008

our costumers are important to us, please hold

Då har man suttit i telefonkö och lyssnat på käck musik ur ett inte allt för bra högtalarsystem, avbrutet av kvinnlig röst som informerade om vad man ska tänka på i tunnelbanan "parents, please let your kids surf the web, not the trams", och sådana liknande uppmaningar som man läser varje dag på affischer i vagnarna. Hon i sin tur avbröts av mansröst som talade om att jag är viktig för dem så "please hold or leave a message on the answering machine". Om och om... Men precis innan jag var tvungen att lägga på kommer jag fram äntligen fram till liveröst. 

Då var det gjort. Anmälan om tappat eller stulet metrocard. 

Som tur är kan man få pengar tillbaka om man betalat metrokortet med kreditkort. Fast bara två gånger per år. Men som tur är. Hade bara haft mitt månadskort en vecka när det helt plötsligt var borta. Lite smådumt med tanke på att jag råkade slänga mitt förra på brevlådan för bara en vecka sen. Så som sagt, som tur är.

1 kommentar:

lollop sa...

hej baby hoppas allt är fint..för att bota min utråkighet så skaffade jag mig en blogg...
http://louiseeipetersson.blogspot.com/2008_02_01_archive.html