tisdag, juli 22, 2008

just när jag trodde








Liechtenstein. Inte länge sen de var med här, men de är coola. Och igår var jag och såg dem på kanske världens minsta scen.
Fast det var nära att jag inte fick komma in. Jag hade inte med mej plånboken, bara plockat med det viktigaste. Framme vid entrén en kvart innan spelningen ska börja. Grabben vid kassan ber att få se leg. Jag har inte med mej mitt leg. Tyvärr säger han. Oh nej tänker jag, som inte behövt visa leg sen förra året (vad jag minns) och faktiskt börjat tro att jag ser ut att ha lämnat gymnasiet,men tji fick man. Är det 18 frågar jag (som tänker att om det är 20 kanske jag kan förstå, eller nä inte egentligen men det känns iaf lite bättre att bli dissad på 20). Ja svarar han. Men... säger jag som klippt luggen precis och nog därför ser yngre ut. Jag skyller på luggen. Jag skulle aldrig klippt luggen. Hultbergskan sträcker fram sitt leg. Titta här, jag är 24 och hon är flera år äldre. Nä säger han. Tyvärr, det är vårt tillstånd som ryker om hon inte är 18. Ni kan åka hem och hämta leg, kvällen är ung. Jo, visst kvällen var ung, men spelningen var nära. Ringer naemi som säger att de inte ska börja förrän om 45 minuter. Vi velar lite, bestämmer oss sen för att chansa och åka hem och hämta legget.




Spårvagn, promenad, promenad, spårvagn, annan spårvagn och så är vi tillbaka igen, en timme senare, lagom trötta. Kassagrabben (som säkert är fem år yngre än mej) känner igen oss. Så ni hämtade legget? Ja svarar jag och visar upp mitt snart tio år gamla körkort. Han ger det en snabb blick. Godkännande och just då ropas det ut att nästa band ska upp på scen. Flyt i oflytet. Och liechtenstein rockade såklart.


Under 18? Hm,kanske i vissa vinklar...kanske.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är förvånad att du inte blinkade fram en tår i dina blåa ögon för att få som du vill.. som du brukar...

kaffechoklad sa...

haha...jättekul du. Bara för att man en gång i sitt liv använt kraften i rinnande tårar för man höra det, väldigt mycket oftare än oskyldiga jag förtjänar. Hm. Egentligen tror jag att man kan le sej förbi mycket.

Ps.har vässat gafflarna.

Anonym sa...

nää sikken söt bild...haha du ska va glad att du ser ut som 14!!(bredvid mig asså inte annars)tarz

Anonym sa...

är inte det där min jacka?

Karin@CatLadyBox sa...

Hehehe göllig du e maja. liten o söt är du o kommer alltid att vara. forever babyface din 16-åring hehehe!

kaffechoklad sa...

jag ser inte ut som 14 bredvid dej tarz! du e ju ungdomen själv:)o du med myran:)

nån som tycker sej känna igen sin jacka? konstigt...måste vara en exakt likadan, jag skulle aldrig sno någons kläder sådär...

Anonym sa...

hahahahahahahaha fjårtiz-maja!

Anonym sa...

Sötaste tjejen någonsin?