onsdag, juli 23, 2008

sjuttiotal

Föräldrarna firar bröllopsdag idag. Vi ska ut på landet och äta, inte egentligen för att fira dem, men ändå, det är i samma loge som bröllopsfesten hölls. Den dagen var logen lövad och uppdukad. Brudparet anlände med häst och vagn, spelemän ackompanjerade färden. Mamma hade folkdräkt och blomsterkrans över margaretaflätan, pappa knäbyxor, frack och hög hatt. Hippiesarna dansade saker som hambo och polka, andra spelade fiol i stickade västar och utsvängda byxor. Tjo!


Päronen, inte på bröllopet men väl en annan gång.

7 kommentarer:

Karin@CatLadyBox sa...

Vackert det låter. Själv lär jag säkert slutligen vakna upp i Vegas med ngn ortodox katolik en vacker dag. Höhö! Den dagen, den sorgen hahahah!

Anonym sa...

majahjärtat din lilla prick! Numera manisk och alkoholist pga vissa omständigheter...hehe.

Anonym sa...

oj vad har hänt med maja? nu blev jag orolig. Sara för ett samtal med sig själv.

Anonym sa...

Hm, undrar om det har med en viss Mr X att göra? manisk i regn. Maratonmanisk.

Anonym sa...

Regn? Jag förstår ingenting. Kanhända samanblandad med Herr Y? Hls Herr X

Anonym sa...

Pah! Jag skulle aldrig tänka mig att vara manisk. Möjligtvis lite paranoid. Jag tror minsann att herr P är inblandad i den här röran!

Herr Y

Anonym sa...

Herr Y och herr X...jag börjar bli lite snurrig av alla bokstäver hit och dit.Måhända att både Miss M och herr X(R) är maniska regnspringare och lättölsdrickare. Galna små rackare. Maniska maniska.