måndag, maj 29, 2006

"Arbetsförmedlingen"

Skrev in mej på arbetsförmedlingen idag. Känslan av maktlöshet är rätt stark där. Tycker inte om tanken på att någon ska säga till mej att det här jobbet matchar din profil, du måste ta det. Står nu att jag är hotellstädare, jag har aldrig städat ett hotell. Hon frågade vilka jobb jag sökt och jag har sökt allt möjligt, bland annat som hotellstädare och av någon anledning blev det det som hon skrev. Inte t ex butiksbiträde som jag faktiskt varit ett antal gånger... Journalist är uteslutet då man måste vara verksam som det först för att sedan kunna säga att man är det när man blir arbetslös (igen). Och så måste man ta av sin tid för att gå på meningslösa möten där, som tidigare erfarenhet påminner mej om, arbetslösa anses lika med korkade. Istället för att använda den tiden till något vettigt, som att söka jobb, få idéer, komma någonstans.

Bestämde mej under samtalets gång för att ingen sommarkurs kan vara lika hemsk som att vara inskriven på arbetsförmedlingen, så det verkar som att det blir plugga av i sommar med.

Inga kommentarer: