lördag, januari 12, 2008

Fånga det som försvinner

Började dagen med att kolla film på dansfilmfestival. Biljettbetalningen utfördes på något slags takplan. Betalade, tog emot växel och biljett. Lade ner pengarna, såg min biljett flyga flera meter rakt upp i luften. För att sedan snurra runt, svänga om och försvinna runt hörnet ut mot takkanten. Aaa...asch... oj där försvann min filmvisning, tänkte jag och så ropar kvinnan bakom mej att "it's going down" och pekar i riktning. Jag skyndar runt biljettbåset och ser biljetten dansa runt i luften flera meter bort för att tillslut ramla ned på marken. Ytterligare en människa rycker in i och avslutar jakten med ett stamp på min flyende biljett. Ehe. 

De tre filmerna av Pierre Coulibeuf var sådär vanligt konstiga som jag tycker konstfilm brukar vara. Men två av dem var i alla fall rätt bra. 

Lunchade med Myran i chinatown. Köpte något som förmodligen är tuggummin i kinesisk supermarket. Lyxade med manikyr. "Det är bara ytligt torrt nu" sa manikyrdamen. Jag tittar ner på mina fingrar som jag drog ut ur jackärmen. Japp, två förstörda. Innan jag ens hunnit lämna salongen. Men jag fick känslan av lyx åtminstone. 

Inga kommentarer: