tisdag, januari 15, 2008

no one will harm you...

Usch. Var på bio på igår på 26:e våningen tror jag det var. När eftertexterna rullade närmade sej klockan midnatt, utanför blinkade staden i neon. Hittade en dörr som stod öppen och gled ut på taket. Tittade ut över ljud, blinkande lampor, hus med våningar våningar våningar och gigantiska reklamskyltar. Ibland går det upp för en var man är. Fast det var inte det jag skulle säga. Utan att jag såg filmen Sweeney Todd med Johnny Depp och Helena Bonham Carter bla. Uhu. Vad äcklig den var. Irk. Och. Gillar musikal, men inte när de sjunger i stort sett hela tiden som de gjorde här. Blir konstigt seriöst, typ. Men framförallt var den så äcklig. Utanförkroppsligt blod en masse. Nedmalda människor. Knivar mot strupar. Igen och igen och igen. Okej, jag är överkänslig mot knivar, speciellt när de riktas mot strupar. Kan inte se. Så andra kanske inte tycker den är så obehaglig. Men att den är äcklig går knappast att förneka. Undrar om Tim Burton mådde mindre bra... Blundade bort ett antal minuter av filmen och spände mej så mycket att jag nästan fick ont. Senast jag var på bio, tre dagar tidigare spelade knivar också en stor roll (huvudpersonen skar sej i magen osv). Otrevligt det råkat bli i biosalongen. Okej, men. Varför just knivar? 

Inga kommentarer: