måndag, mars 20, 2006

Helgen som var och det var det med det

Trodde helgen skulle te sej rätt lugn, men det var ack så fel!

Lördag: vaknade 7, alldeles för tidigt. Var seg som trögtuggad kåda...Träffade mina norgetwins, varav en födde en dotter i december som jag inte träffat innan i lördags. Fick ett mess att nu e vi framme om tio minuter, kom hit! Svalde sista lunchtuggan och skyndade mej ner till restaurangen där de satt och snabbåt pizza.
- Vi har 20 minuter på oss, vill du hålla henne? Här!
Så jag höll henne, vi kanske hann börja bli kompisar och så hade 20 minuter gått och borta var de igen. Hade ont i magen när jag kom hem, av stressen, så jag fick ligga på sängen ett tag...

Sen bar det av te Götet för hårfärgning och melodifestival och blomvattning och postkoll och tvättnedtagning och sånt man behöver göra efter en vecka på annan ort...och så var det:

Söndag: Vaknade inte för tidigt!!!!! Glad! Åt frukost me syrran som slaggat över å sen bar det av för å köpa färg å så färga å packa å fixa lite, å så speleftermiddag/kväll med filmcoolingarna med pizza o glass. Blev lite senare än tänkt, så fick sova i Götet en natt till o gå upp fem... Sov dåligt, låg o tänkte på enkätfrågor o på att inte försova mej o på att det vore dumt om bussen e försenad o att jag måste sova nu, mkt för mkt tankar o mkt för lite sömn...

och måndagen kom, för tidigt... mådde illa av trötthet, fast d försvann ju såklart när man piggnat till lite å nu msnar jag med en superhjälte o det blir man superpigg av:)

Måste sluta, ska msna lite till o sen dra till kojs. Måste bara laga mat me eller leta fram nåt ur frysen kanske hmm... låter mycket bättre:)

1 kommentar:

Anna sa...

mormorns kommentar när hon såg kort på ungen: hon är ju inte så söt som jag förväntat mig