måndag, december 04, 2006

När första ljuset brinner...

Okej, nu har jag hälsat på julen. Flera gånger om.

Efter att ljusen på Liseberg checkats in under lördagskvällen ärades biografsalongen ytterligare ett besök av oss (mycket bio det senaste) igår fömiddag (längsedan jag gick på bio klockan tretton) då Marie Antoinette dukades upp. (Trodde jag såg fel när jag skymtade en conversesko men det var tydligen med en sådan fick jag reda på sen.) Adventsfikat som intogs efteråt hade tydliga likheter med bakelseborden på Versailles.

Fortfarande med socker och glögg upp i halsen skyndade vi sedan vidare till dagens andra adventsfika med glögg, lussekatter -och hör å häpna- pepparkakor!

Trots min uppenbara överdos av sötma kunde jag inte låta bli att äta upp smulorna från mormors pepparkakor när jag kom hem. Inte heller kunde jag låta bli de sista bitarna av Lindts choklad...

Inga kommentarer: