tisdag, april 22, 2008

stickigt

Har skrivit det ett antal gånger förr, men ja... dåochdå kommer tröttheten svepande över en och gör en så trött att man inte orkar skriva något annat än att man är trött. Inte för att jag måste skriva överhuvudtaget men... jag har svårt att inte. 

Trevlig helg som började varmt men drog fram kallare vindar igen under lördageftermiddagen. Cheesecake sushi brie och röda saker. Inte sådär värst mycket har jag gjort men alvedon hjälper att somna om man har skoskav och överfull mage. Ett affärsbiträde på barneys var mer än mycket trevlig och gav oss kramar när vi sa hejdå, det gamla paret på tunnelbanan skickade leende ögon mot oss och varandra. Och, jag har åkt buss igen. Kanske en hel kvart. Genom delar av harlem jag inte hade sett där afrika och jamaica är.  

Dagens "kan sånt ens hända": att jag stack mej på ett solrosfrö (med skal) så att det värker i tandköttet fortfarande flera timmar senare. 

Inga kommentarer: