tisdag, juni 13, 2006

"Bokbokbokelibokbok" (Sally)

Idag har jag börjat läsa en bok. En bok som jag inte måste läsa för att få godkänt eller sådant dravel. Har ju typ sommarlov nu, eller ja egentligen inte, men eftersom jag inte får tag på den ena kursboken och har läst det jag för tillfället behöver i den andra tänkte jag att det var dags att göra ett nytt "läsaskönlitterärbokavfrivilja"försök. Och några sidor hann jag innan jag var tvungen att göra något annat. Det är ju där problemet ligger, rastlösheten i att sitta stilla och bara läsa när det finns massa andra saker som man borde- eller kan göra. Men några sidor är bättre än inga och förhoppningsvis kommer jag in i ett mer avslappnat tempo...

Hoppas det är ok little little sis att jag lånar din bok, lovar att vara rädd om den! Verkar vara mycket lättläst men kanske inte den mest kreativt skrivna, följer, som det verkar nu i alla fall, alla skrivandets grundregler eller kanske inte... känns väldigt korrekt bara. Typ: Den gamle intendenten tittade sig oroligt över axeln där han snubblade fram i den långa korridoren i det stora museet. Och överbeskrivningar: Den mjuka morgonrocken som den medelåldersmannen med grånande tinningar tog på sig sedan han trött stigit ur sängen hade märket Ritz applicerat på bröstet.

1 kommentar:

Anna sa...

Hm. Får väl gå för den här gången då. Boken är ju som sagt inte särskilt bra men lättläst och spännande och underhållande. Annars kan du ju läsa Damernas detektivbyrå-serien av Alexander McCall Smith. Mysböcker. Eller Jordans självbiografier. Kvalitetslitteratur!