lördag, mars 29, 2008

freedom from fear, love and compassion

Jag skrattar inte längre när de säger de där sakerna, yogalärarna som luktar rökelse och smörjer en med pepparmintssalvor. Jag tvekar inte inför att stämma in i shantimässandet. De säger att shoulderstand stärker immunförsvaret. Visst, tänker jag. Nån anledning måste det finnas till jag att klarade friskheten så länge och blev återfrisk så snabbt. Intar ivrigt varje shoulderstand som mumlas ut mellan stånkningar och pustanden. Lyssna på andningen. Andas rätt och ni kan göra vilka rörelser som helst. Vilka rörelser som helst kan jag inte göra, men det måste bero på att jag andas fel. Lär jag mej bara andas så. Med yoga är allt möjligt. 

Shanti shanti shaaantiiiii. 


Btw, mötte jeremy sisto (Six feet under, Waitress) på väg till skolan. Den långa raddan av hollywoodtrailers några meter bort skulle kunna förklara saken. Men vad det är hollywood finner så intressant att filma just där att de dyker upp någon gång i månaden vet vi fortfarande inte vad det kan vara.

Inga kommentarer: