fredag, mars 14, 2008

lovefool

Idag gillade jag new york, helt och hållet gillade jag new york, utan att allt är bra kändes det bra. Kanske för att förmiddagen var stressande (risk att fel person skulle komma in, risk att vattnet skulle stängas av-ej använda toan-toanödig hela tiden). Lättnad att lämna lägenheten. När jag gick där i soho i de för kalla solvindarna, slank in genom några dörrar, ut med nån påse extra, kom in i ett deli och såg massa färsk frukt uppradad, blir glad av alla färger, undrar hur jag kan bli så uppåt av frukter, köper en rosa jordgubbssmoothie som kassörskan lägger ner i den lilla papperspåsen med de gula bananerna, sugröret och servetterna. Sörplar i mej så jag blir kall ner i ryggraden på väg till pilates med boll. Medhavd sallad, bagel med alldeles för mycket cream cheese och blaskigt kaffe från det vanliga delit. Pratade inimellan med hon som sa att nä nu är jag trött på telefon, nu vill jag hem, den andra instämde, någon som får besök sa det var på tiden och jag, längtar så... han... pilates igen och magdans. När jag kom hem log jag så de andra undrade vad som hänt. Inget sa jag, de trodde mej inte. Men. En sån där dag bara. Smoothien var god och hela skolan stank av gas. 

Inga kommentarer: