tisdag, september 12, 2006

Förvånande okej

Det var faktiskt inga svårigheter att komma upp ur sängen i morse. Eller jo, det var det. Men inte på grund av att jag tog min första dansklass igår på sju år (med undantag av en termin breakdance för två,tre år sen=elefantkänsla? Ja.). Är lite stel i ryggen och det verkar som att mina hamstrings/baksida lår är träningsvärkade men det märks knappt så här i vardagslivet. Förvånad.

Blev dock rätt nervös igår när mina höfter tog sej obehagligt nära låsningsstadiet redan under andra övningen och när läraren tryckte ner mej i grande plié i andra position (trodde jag skulle fastna eller gå av eller nåt)...men jag klarade mej och jag kunde, trots darriga lår, gå stadigt därifrån! wehoo!

Det som fattades mest var kollen på alla moves...vimsig var mitt namn...

Inga kommentarer: