onsdag, september 06, 2006

Pennor och block ska bli vardagsmat

Kurs två på listan har nu startat. Verkar asrolig! Mycket bättre än jag vågat hoppats... speciellt med tanke på inledningen av introduktionen när den ene läraren pratade engelska med äkta svenneaccent och påstod sej vara från England... Just då sjönk mitt hopp rejält... för att sedan byggas upp till masthöjder när ord som praktiskt arbete, skissteknik, grafisk design, block, pennor, akvareller, filmteknik och att lärarinnan är konstnär och inte bara ett fejk som ska låtsas lära ut teckningstekniker nämndes. Jag får teckna på skoltid igen, hihi! Och inga hemska salstentor eller långa hemtentor heller, bara seminarium då man jobbar två o två och så praktiska uppgifter med textanalys då förstås... Men jag ska börja rita igen! Hihihihi!

Lärdom till nästa gång: ladda med mer mat, höll på att spy av hunger och trötthet när jag sprang från tåget till bussen efteråt...och inte äta lunch kl 12 när jag kommer hem 23...

Inga kommentarer: