tisdag, september 05, 2006

Tagning!

Jag vet att jag redan har skrivit två inlägg om diskettsenhetsjakten igår, men jag måste bara skapa ytterligare ett, sorry...

Skådeplats: min bibbla
Aktörer: ung, biliotikariekille med krulligt hår och markerade glasögon och så jag
Mitt tillstånd: superstressat
Hans tillstånd: superlugnt

Scen: Jag kommer in, hör att de säger att datorerna inte fungerar, men ignorerar det då jag ser en människa sitta och surfa på nätet precis vid disken (kanske ledtråd till viss omedvetenhet om den egna arbetsplatsens tillstånd hos viss bibliotikarie) och frågar om de har diskettenhet på datorerna. Han: Jaa, det trooor jaaaag, ska kooolllaaaa.... Han går och tittar, kommer tillbaka och säger att det har de. Jag: Åh, bra, tack! Känner lättnad. Jag går och bokar datorn, sätter mej, loggar in och letar upp diskettintryckarstället. Det finns ju där, det ser jag, men hårddisken är instoppad i nån slags stålbur med gallerliknande saker framför enheten, så det är omöjligt att sticka in en diskett om man inte låser upp buren. Känner stress. Jag går fram till disken igen, får stå i kö igen, kommer fram igen och säger att det går inte att få in disketten. Han: Jaaa, deet är väääl viiisssaaa dagaaar som det gåååår och visssaaa som deet innntte gåååår. Jag: (tänker: öööööö), säger: Men, alltså det är typ galler framför, man kommer inte åt. Han: Jaaa... (och ser otroligt korkad och oförstående ut) men de har datorer på hisingens bibliotek. Jag: (som känner mej alltmer uppgiven) Med diskettenhet? Jaa, säger han på ett sådant sätt att man mkt starkt misstänker att han inte har en aning, utan bara säger ja för att bli av med mej. Och det blev han, det var då jag gick ut i stormregnet.

Inga kommentarer: