söndag, oktober 08, 2006

Kryssande mamma

Jag visste att mamma skulle säga nåt om Allbäcks mål! Det blir alltid så när han råkar göra något bra.
Det första mamma säger när hon ringer i morse är "Såg du Allbäcks kanonmål i går?" Nej, jag lyckades faktiskt missa det, var mitt sanningsenliga svar. "Det var kanon!" Och så fortsatte det ett tag om hur bra Allbäck är och hur han räddar svåra situationer, blablabla... Men igår var det väl knappast så himla viktigt, vi ledde ju från starten typ...
Eller förresten det var det andra hon sa, det första var "Jag har en fråga angående melodikrysset" (mkt vanligt förekommande replik från henne, dock vanligtvis på lördagmorgon någon gång mellan 10 och 11, och då gäller det oftast oxå att lyssna på någon melodi som brusar svagt i bakgrunden och säga vem den moderne artisten är. Ibland kan man få ett mess som låter "Vad heter Daniel i efternamn?" och då ska man fatta att det inte är någon vi känner utan att det är en artist det handlar om, att han är sångare osv och det messet kan komma när som helst...Vi barn älskar verkligen Melodikrysset. Ännu bättre när man är hemma hos dem och råkar vilja äta frukost just då. Råkar man prassla med flingpåsen, ajaj eller tugga för högt, aosch, inte bra... hälla upp vatten är lika med fängelse. Idag hade hon iaf artigheten att messa först och fråga om jag var vaken...) Så just det, första frågan gällde Karlsson på taket och den andra Allbäck. Käckt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

BAHAHAHHAA fy fasen va rolig du eeee!!! tänk cooling va skulle vi göra utan våra tossiga mammor;) ligger på golvet nästan här på franska rivieran o garvar hähäh hon rockar fett!!! du med...på¨att skriva så kul!!! lycka till med skapandet hörru PÖSSS PÅ POLISONGEN från miss copwannabe

kaffechoklad sa...

a jag vet, de är roliga knäppisar de!