torsdag, oktober 19, 2006

Norén med vispad grädde

Är det inte lite läskigt att det så ofta är signalfel på tågens väg? Eller vad betyder det, att bommarna inte går ner? Isåfall, läskigt.

Föreläsningen som var målet med signalfelsresan handlade om digitalfoto, framförallt den tekniska delen. Ryssen har varit intresserad av foto i tre år. Tre år! Han kunde hur mycket som helst och jag kan yttepyttelite och jag har för f**n varit intresserad med kamera i 18 år! Hmm. Fast han kunde inte människofoto så bra, sa han...alltid nåt eller ja...

Märker att krafterna börjar svika mina skriva-kursare. Har nog aldrig sett så många mörka "under ögonen-påsar" i ett klassrum.

Har varit med i två resvägsundersökningar på tre dar. Då ska man berätta för intervjuaren som stryker runt på vagnen vad syftet är med resan. Mitt syfte första gången var skolan. Intervjuaren: Gymnasie eller högskola? Gymnasie!! Pah!! Och sen ålder: 26. Hon:Va? Jag: 26. Hon trodde nog inte att det var sant (av uttrycket att döma) och då var hon själv knappast mycket äldre eller kanske tom yngre. Hallå, jag ser inte ut att gå på gymnasiet! Yngre än 26, visst men inte under 19!

Teaterbesöken fortsätter att dugga tätt. Igår ärades Noréns Rumäner ett besök. Tycker den var bra, men inte jättebra, men snyggt gjord med filmduk och scenlook och agerande och meningsuppbyggnaden och sammansättningen av meningarna i replikerna.

Följde upp besöket med varm choklad och vispad grädde på Teatergatans café. För att fortsätta i teaterns spår. Även om varm chokla inte känns så Norén. Men det regnade i alla fall och det var mörkt ute.

2 kommentarer:

Anna sa...

Moahahahahaha!!!!! Maja ser ut som 18!!

kaffechoklad sa...

hahaha........jättekul