måndag, oktober 02, 2006

Teaaterrrrrrr

Har haft en helg i teaterns tecken. Är inte ofta nuförtiden som jag ägnar mej åt denna aktivitet men denna helgen lyckades det bli dubbelt upp.
Fredagens Sockersyndromet var absolut sevärd och huvudrollen spelades riktigt riktigt bra. Är mkt impad av naturligheten i hennes agerande och då satt oxå publiken nästan på scenen. Lördagens Körsbärsträdgården var lite mindre fångande, men den har ju några år på nacken och är skapad i en annan tid och kultur. Dock var scenografin väldigt snygg och hur det pågick saker på flera håll samtidigt var effektfullt. Tänkte på A love song for Bobby Long så den var jag tvungen att se när jag kom hem. Upptäckte så många nya detaljer att jag på allvar undrade om jag överhuvudtaget hade sett den förut. Men det har jag iaf två, tre gånger. Efter det tittandet var jag tvungen att ändra om lite i lägenheten. Så värsta kedjan sattes igång av den pjäsen ändå...

Inga kommentarer: