tisdag, oktober 24, 2006

Perssons pilsnerpingla

Tiden för skrivakursen börjar rinna ut. Tråkigt. Tråkigt att inte träffa folket längre, i alla fall inte alla och inte lika mycket, tråkigt att inte få skriva mer under ständiga kritikers ögon och tråkigt att vi inte fick testa fler genrer.

Perssons Pilsnerpingla är ett begrepp som vi myntade (om vi är ensamma betvivlar jag, men det var nytt i klassen) i responsgruppen under en liten övning. Klatschigt à la tidningsspråk, aiiyt?

Hoppade och hoppade och hoppade under danslektionen igår. Blev lite nervös för min gamla rygg, men det verkar ok, är bara lite stel i det området idag. Ville inte hoppa över hoppen, det är det jag gillar bäst att träna gällande dansteknik, så jag hoppade och hoppade och hoppades att kroppen höll hoppen...

Väntar på: krispigt höstväder, värme i elementen (mina läppar var blå efter en fm i lägenheten), pengar (28.50 kvar, sen över hälften av min kassa gått till en biblioteksskuld), receptet på chokladbiskvier (mums!) och beställningen från hif-shopen...

Inga kommentarer: