tisdag, november 21, 2006

Ge mej mat och jag masserar dina fötter

Mamma har matat mej. Hon lockade hit mej med soppa och choklad. Har svårt att tacka nej till andras erbjudande om lagad mat (linser och pasta/bulgur blir lätt lite tjatigt efter några månader/ år... ) så jag kom och åt och blev mätt. Gött. Imorgon nalkas ytterligare gödning då besök hos mormor och morfar och mormors nybakade pepparkakor och förmodligen annat ätbart väntar. Ibland är livet mat och nästan alltid hos di äldre i barndomsstaden.

På bild: Den enda coola katten.

2 kommentarer:

kajsa sa...

tjenis! Josefin hade tänkt dra ihop klassen 1 december läste jag i ett mail idag. Men snackade med henne och det blir klassfest 8 december då. så vi ses då antar jag. tänkte gå ut och hugga en gran idag till en kompis, men det ösregnar som vanligt... jaja.

kaffechoklad sa...

oj, inte den nionde? ehe, det har jag sagt till folk...alltså på lördan...