onsdag, november 08, 2006

"Top" model (lite nytta får han ju göra)



Uppgift: gör två varianter av samma bild, en varm och en kall.
Glömde förstås att ta med mina någorlunda bra bilder, så det blev att jobba med det lilla som fanns och tyvärr var det den här bilden som var den mest lättjobbade/minst omarbetade.

När det var dags för genomgång av mina bilder utbrast läraren: "Och här var det nån som gillar katter!" Jag: näää, jag tycker faktiskt inte om katter. "Inte men han ser ju så snäll ut?" Jag: han är väl som alla andra katter (och det vet ju alla hur shyssta de är)...

Det var tills de såg den tredje bilden, den där man skulle klippa ihop två foton till ett. Då kallades han -med rätta- mördarkatt, terrorkatt, den hemska katten...och andra träffande beskrivningar:). "Avståndet mellan er, att du är på väg ut ur bilden, man riktigt ser hur läskigt det är. Hemsk, otäck bild."

Inga kommentarer: