lördag, juli 28, 2007

I bakgrunden film

Poppar popcorn och tittar film. Efter en halvtimme frågar tarz om jag fattar något. Jag tuggar färdigt. Nä, svarar jag sen. Inte jag heller. Vi fortsätter tugga och titta. Efter ytterligare femton minuter frågar jag om vi ska stänga av filmen (man hör ju ändå ingenting när popcornen krasas mellan tänderna). Ja, svarar tarz. Vi stänger av och tuggar vidare.

Nu är det tomt igen. Idag lämnade tarz soffan för att slita svett i de småländska skogarna:( Jag har ikväll fortsatt/avslutat mintchoklad&snacksfrossarveckorna med chips, ostbågar och after eight men till en film som jag åtminstone tittat på. Har varit ledig två dagar i rad. I torsdags efter jobbet tänkte jag, ahh vad gött imorrn är jag ledig då kan man hitta på nåt på kvällen. Visst. Kämpade för att hålla mej vaken till halv 23, sen "kollapsade" jag på kudden och vaknade efter tolv timmar. Men nu är jag pigg! Och har ännu en ledig dag framför mej.

!!Jag har färgat håret. I tio månader var jag stark och gråblond. Nu är jag svag och "ljust kopparguldblond".

Imorgon ska min köpare hämta den första tavlan, nagelbitande.

Inga kommentarer: