lördag, juli 14, 2007

Är hon värd det, frågade han som var på väg att köpa

Hejsansvejsan, då var man hemma igen! (yeez vilken töntig inledning...). Drinkade ett par halvdrinkar ute på stället som inomhus har schackrutor på golven och snygga glödmlampor över borden. Vandrade en sväng genom staden och tittade på fina hus när kylan blev för kyld. Dök in på ett café, åt ostfralla av baguetttbröd, delade på en kladdkaka till efterrätt. Sen dess och fortfarande känns min mage så full att jag bara önskar rapa. Tog en promenad genom en annan del av stan, betraktade kläder på rea, prickiga skor, rosafläckiga kofåtöljer, köp av prostituerad, flashiga frisörer. Planerade genom att titta i skyltfönstren sånt vi ville göra om vi haft de pengar vi inte har. Med ansiktet i kulmagarna på de medelåldersmän jag delade den trånga vagnen hem med, tänkte jag på att vissa saker blir bättre om man vore mera lång. Och det var kvällen. Inatt ska jag sova.

Inga kommentarer: