onsdag, juli 18, 2007

Raaaar

Bloggen står en aning i träda för nu. Har ju tarz på visit så hänger med henne och myran på kvällarna och några timmar för sent in på nätterna, jobbar på dagarna. Ska snart ut till dem och magikern, måste bara vakna först.

Har gått brabra hittills. Fått lyckan att torka skit både måndag och tisdag, men idag var det nada. Fick en pisspöl på skon igår. Tittade ned på pisset, i några sekunder. Tittade upp. Tittade ned. Tänkte, jag har piss på min sko. Det är inte mitt piss. Jag har piss på min sko. Hade skyddande tossor på mej, så ingen fara skedd alls, men jag fastnade verkligen i den där pölen... Är fortfarande höjd upp till skyarna för mitt torkande innan midsommar. Deras släktingar mötte mej återigen med ett "är det du som är maja, dej har vi hört mycket om". Låter som om jag är värsta hjälten när jag kommer hem till dem, fast jag eg inte gjort något alls mer än det man ska. Du är så snäll, så snäll, så snäll och så raaaar, sa en annan och jag skäms nästan. Men jag erkänner att det är svårt att säga nej till alla extrapengar man erbjudits när det suger i börsen. Dom är så söta. En nervös tanta kan inte glömma att jag gick hem från stan mitt i natten. Hon frågade under vår promenad i måndags om jag gick mycket och så kom vi in på det. "När gick du in då" Vid nio. "Det var kanske inte så farligt då var det väl fortfarande ljust, men du gick alltså hem vid tre?" Ja, började lite innan. Men det blev ljust när jag gått nån timma ungefär. "Men kom det ingen halvvägs och mötte dej då?" Nä, men det kom inga andra heller. Jag mötte bara en cyklist på hela vägen. " Men var du inte rädd då?" Nä, men jag är inte helt orsädd heller så jag är vaksam . "Nää, jag kan inte fatta att du gick hem själv mitt i natten." Nästa dag, det första som sägs: "Jag kan inte släppa att du gick från stan mitt i natten." Och idag: "Jag kan inte glömma att du gick hem ända från ...... under natten. Är du så djärv alltså? Du ser ju inte så tuff ut." (pah!)

Veckans "praktiska problem": hur hårt kan jag dra i ett hårstrå (placerat i de nedre partierna) för att få bort ett bajskorn?

1 kommentar:

Anna sa...

osmakligt problem!