måndag, juli 09, 2007

Någon gång

Strömmen gick och stannade borta så jag ringde ett sådant där samtal som jag hatar att ringa. Ett sådant där när man får frågor man borde veta svaren på, men inte vet. Har du kollat säkringen? Öh, jaa. Såg det bra ut? Jaa. Okej. Eller ja, jag vet inte (kände mej tvungen att erkänna). Har det åkt ut nån plopp? Nä, bara JFB-aren. Sen hörde jag bara testa och ring tillbaka om det inte funkar. Visste inte riktigt vad det var jag skulle testa. Mina bästa tankar tänkte att det borde ha något att göra med det där säkringsskåpet (eller vad det kan heta) att göra och började läsa vad där stod. JFB visade sej stå för jordfelsströmbrytaren, åkte den ner skulle den tryckas upp, åkte den ner igen när man använde strömmen skulle man testa en gång till och funkade det inte då, kontakta bovärd. Funkade inte. Fattade det var spisen som krånglade. Bovärd här, kunde inte göra något, sa det kommer elektriker någon gång imorgon, så du får stå ut utan spis idag. Har haft huvudvärk sen jag vaknade och hade förmodligen kokat kaffe om jag haft spis men nu får jag stå ut, vilket är lika bra. Måste avvänja mej igen efter grav överdosering hos päronen och morpäronen. Men. Någon gång imorgon. Någon gång. Erfarenheten säger att det med stor risk betyder tidigt på morgonen. Ska jag ställa klockan och gå upp i ottan? Men tänk om de inte anländer förrän framåt eftermiddagen? Jag vill inte gå upp alldeles för tidigt i onödan. Sova med kläderna på? Hmm hmm...

Min högra arm är överarbetad. Av målandet och vilandet mellan målandet då jag bloggar, msn:ar, kladdar i paint, eller som idag syr lil lil sis kjol och klipper hennes lugg. Dvs använder högerarmen aktivt i ett. Slutar jag för det? Well, ni ser ju...

2 kommentarer:

Anna sa...

tycker du ska sova med klärna på! hehe

kaffechoklad sa...

haha...men lutar åt nåt sånt