tisdag, juli 10, 2007

Sökes: elektriker

Varför kommer de inte då?! Nu har jag hunnit vakna, klä på mej, äta frukost, äta lunch, diska flera gånger om. Allt förstås gjort under pressen att det när som helst kan ramla in ett par okända män i grova arbetskängor. Vaknade halv sex med ett ryck "höh! nu kommer de" men såg på klockan att nä, inte än. Sov lite till iklädd "klara" kläder: träningströja och bh-topp, pyamasshorts, byxorna redo inom en armlängds avstånd. När jag vaknade nästa gång hoppade jag upp, snabbt in på toa. Jogg och stålkorsettövningarna. Kollade läget utanför fönstret, ingen elektrikerfirmabil i sikte. Snabb dusch efter joggen. Snabbt på med kläderna. Alla händelser inledda med en säkerhetstitt ut genom fönstret. Massa toabesök, för att jag blir nervös av tanken på att de kommer när jag sitter på toa. Just för att jag blir nervös måste jag gå på toa. Men nu börjar jag bli orolig för att de inte ska komma alls idag. Vill inte genomlida samma sak i morgon igen. Isch.

Ikväll är det dags för sommarens första live-match, köp ett par sådana här, det har jag och joina oss!

Nä, nu måste jag vila. Den här pressen gör mej utmattad.

Inga kommentarer: