söndag, juli 15, 2007

Vinden slet hon log

Kom säkert hem om än med ben som tillslut blev väldigt trötta och fötter som fick ömmande hälar. Skön vandring, härligast var det över bron när vinden slet i hår och kläder och jag fortfarande var innesluten i mörkret. Vandrade både in till city och hem igen ikväll/natt. En ggr två promenixer på cirka 1,5 timme. För att jag är rastlös i kroppen, för att jag älskar att gå i nattljuset och för att spara lite cash. Ironiskt nog betalade jag för en spårvagnstur inne i stan, en sträcka som hade tagit kanske en kvart att gå. Hursom var kvällen trevlig. Började med att träffa film-h, sen dök musikjournalist/webbprogrammerar-j upp som jag inte sett på länge och joinade oss. Var på väg hem, när jag hörde att hultbergskan var på g ut. Slöt upp med henne och följet. Till "lilla båstad" som någon sa, dvs stekarhak. Lämnade ganska snabbt för att gå till båten men folk var inte kösugna så vi gick vidare sådär som man ofta går vidare från ställe till ställe för att det är fullt, kö, dyrt, fel musik... till pub och där tills hem. Nu sova.

Inga kommentarer: