onsdag, januari 10, 2007

Baddräkten på,poolen är installerad!

Jippie! Har internet i MIN lägenhet!!!! Tillslut efter en massa antal år som stressad student jagandes av datorer med diskettenheter + fungerande skrivare minutrarna innan uppsatsen eller tentan ska lämnas in. Efter år av snälla svar som "javisst jag har skrivare jag kan hjälpa dej att skriva ut, maila bara över texten" eller"spara bara över på usb så kan du skriva ut hos mej" slipper jag nu svara "men jag har inte internet så jag inte maila och det finns inget usb"uttag" på datorn... Kanske behöver jag inte ens fråga efter hjälp för kanske till och med att den medresta skrivaren fungerar! Det skulle faktiskt kunna vara så, även om jag inte vågar tro det. Det vore nästan för mycket...

Lite nervös i all glädje är jag dock efter virusattacken igår. Några minuter efter att uppkopplingen ägt rum attackerades datorn av illasinnade virus och fem scannande nattimmar senare var (dvs är) burken ännu inte ren, ehe...

Inga kommentarer: