tisdag, januari 16, 2007

Gul mot röd röd mot blå

Hann precis. Kom fram till biljettautomaten tre minuter innan tåget skulle avgå. Kände mej lite stressad men det var ju helt onödigt, var hela två minuter kvar till avgång när jag sen gick in i vagnen.

Väl på plats i klassrummet ägnade vi en timme åt att rita sex fyrkanter i två olika storlekar i färgerna gul, blå och röd. Gott om tid kan tyckas och det tyckte jag med som kladdade ner mina kanter och sen väääääntade... tills det var någon minut kvar och lärarinnan gick runt och tittade och gav order om att jag skulle måla om för att färgen inte var heltäckande (jag försökte bara föra in lite spänning i en torr uppgift med att använda mej av papprets vita och blanda tunt med tjockt men det förstörde visst poängen...). Hann precis (dagens ord) kladda ner tillräckligt med färg tills vi skulle redovisa. Var jätteduktig och klippte ut alla kanter vilket var både småkrångligt (eftersom de var blöta av färgen och fastnade i saxen och kletade ned händerna)och totalt onödigt för jag behövde ändå inte visa dem. Alla hade ju gjort likadana så det var redan för många som hade tittats på. Plus att vissa överambitiösa stackare hade gjort mer än dubbla antalet fyrkanter i ytterligare färger som vi också var tvungna att titta på. Skulle kolla hur färger ter sej mot varandra vilket är vettigt att veta och intressant första gången, dock inte tjugonde. Efter några minuter börjar det bli tråkigt. Vi stod i en halvtimme och tittade på fyrkanter.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah men har fantomen börjat på dagis igen;) kipp å klistra e väl kul och inspirerande hihi fyrkanter låter vääldigt square asså...fyrkantigt tänkande...kan man säga! nu ska ja ta mina 70 mediciner o försöka sova...har sovit heeela dan i princip så blir inte lätt.

far out dude!