lördag, januari 20, 2007

Mina svar på annas lista

1. Tre namn jag lyssnar till: bara tre?! i urval då- Maja, Majsan, Fantomen
2. Någonting jag tycker om med mig själv: står på mej
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: att jag inte gör allt jag vill göra
5. Tre saker jag vill ha varje dag: mat, kaffe, nåt kul o göra
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: split, sluta slå sönder saker, spela luftgitarr på gympapass
7. Detta tycker jag om att göra: träffa mina vänner, dricka morgonkaffe lååångsamt till underhållande tv-program, skriva fritt, arbeta med hand och känsla, träna ashårt, dansa!
8. Detta vill jag göra just nu: ta emot ryggmassage
9. Bästa känslan: när saker flyter på
10. Värsta känslan: när nära är sjuka
11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har: vanliga braiga saker
12. Är jag kär just nu? kär?
13. Jag vill gifta mig... med en rik knös som betalar mitt lyxliv
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör: försörja mej på mina skapelser, ge fina gåvor till mina nära, resa mer
15. Min käraste ägodel: mina foton är mej kära
16. Något jag vill ha i present: lagad mat
17. Detta har jag på mig just nu: mörkblå tajta jeans, guld linne, grön huvtröja, randiga sockor, undeklär
18. Favoritkläder: nyss nämnda jeans o en klarblå tröja från HM
19. Favoritdjur: usch
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: singer/songwriterstuket, ragga, hiphop... med inslag av rock, indiepop, dancehall och viss country
21. Favoritlåtar just nu: Halleluja och Hide&seek- Imogen heap, Girl laying down- Anna Ternheim, Let my freak flag fly- Ceasars palace
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: idrott, bild, svenska och på gymnasiet: dans, bild, filmkunskap
23. Stjärntecken: skorpion
24. En bok jag älskar: tror inte jag älskar nån bok, men Sagan om Belgarion har jag nog läst flest gånger
25. En film jag älskar: Moulin rouge
26. Tv-program jag gillar: Seinfeld, Gilmore girls, Grey's anatomy, OC, Scrubs, Helt hysteriskt, Sex and the city, Uppdrag mord (varför visar de aldrig den i repris?), Office (även om jag bara sett litelite än), Lindströms program
27. Favoritdoft: Jäst luktar gott fast nybakat bröd godare!
28. Detta äter jag gärna: mat som andra lagat, flingor med yoghurt, färskt bröd med ost och gurka, makaroniskruvarna i Andrums buffé, choklad, rabarberpaj med hemlagad vaniljsås, bananer, hårda päron, mango, vattenmelon, avocado, hallon, cookies och mycket mera...
29. Dricker helst: starkt kaffe med varm mjölk, Brämhults hallondricka, varm mörkchoklad och kaffe från Coffee cup
30. Favoritgodis: Cloettas och Fazers mjölkchoklad, Lindts mörka choklad, Marabous mintkrokant, lyxpraliner, salt och surt
31. Hit vill jag gärna åka på semester: New York!
32. Färg på mina ögon: blå
33. Min längd: 161 cm
34. Jag tror på: att göra mycket
35. Jag spelar: ibland trevlig när jag söker jobb
36. Person jag beundrar: hmm... återuppväcker ett gammalt svar: Astrid Lindgren
37. Så här bor jag: i en dåligt tempererad studentlya full med saker
39. Det här tänder mig: bensin på kläderna plus en brinnande tändsticka skulle få även mej att bli het
40. Det här gör mig avtänd: så mycket
44. Bästa present jag fått: uppskattade verkligen hur Rått planerat födelsedagen i ett regntungt London, överraskningar hela dagen:)
45. Senast köpta skiva: som jag köpte var nog Thåströms "Skebokvarnsv. 209" och Jens Lekmans "Oh you're so silent"
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: ögonen duger
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: kassa/fula huden
48. Udda förmåga/egenskap: vissa tycker det är konstigt att prata för sej själv- säger inte att jag gör det men om så vore kunde det varit svar på denna frågan...
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: lejon har jag ju redan varit så noshörning kanske
50. Vad lyssnar du på just nu? the Streets "The hardest way to make an easy living"
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? besökt Myrorna med Anna, sytt upp Annas manschesterbyxor samtidigt som jag sett Anders rensa i min dator, chattat med Tarz, ätit två gånger, druckit kaffe två gånger, ska: äta några gånger till, göra mej iordning och gå på fest hos filmlina
52. Var är dina föräldrar födda? mam i Uddevalla, pap i Helsingborg
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? antivirusprogram
54. Vilken är din favoritrestaurang? Salwas falafelexpress, Andrum
56. Har du varit med i någon skolpjäs? mm, gjorde egna hemska saker och som tomtetös i julspel och Maria i Jesus-historien
57. Hur många barn vill du ha? från noll till ?
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? dansband
63. Har du fått felparkeringsböter? nä, men fick en vackert röd lapp på min cykel en gång... stod visst rätt under en cykelparkeringförbjuden-skylt
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? inte långt det, båtluff i Grekland
66. Har du en egen trädgård? med alla gröna växter som trängs i min casa kan det kanske räknas som trädgård
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Fantomen
68. Kan du alla orden i nationalsången? tror det
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? A love song for bobby long
71. Favoritpizza? margerita med isbergssallad och kebabsås
72. Chips eller popcorn? kan ej välja
76. Apelsin- eller äppeljuice? nada, Brämhults hallondricka är the one
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Tarz, hon pizza-jag salladsbuffé
78. Favoritchoklad? at the moment- Lindt's mörka chokladkulor
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? ihop med klassen på simningsbös, annars bara plaketter i terränglöpning och gatustafett
82. Är du bra på matlagning? nope
83. Klarar du att tanka själv? förhoppningsvis
84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna? nä, fast de där table mate är så heta! 18 bord i ett!
85. Pepsi eller Coca Cola? Pepsi max. Of course.
87. Vad var det senaste du handlade? bananer
88. Har du kräkts offentligt? på bensinmack, åksjuk
96. Vad har du i din väska? plånka, näsdukar, penna, "först-hjälpen-kit", mobil, kalender, hudkräm
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? lyssnar på någon bra låt
98. Vad är du tacksam för idag? att jag sov bra
99. Var hittade du den här listan? på Annas blogg

1 kommentar:

Anna sa...

Duktigt Maja!