måndag, januari 15, 2007

Oj så långt det blev

Tittade på tarz nyupplagda foton där bilden på mej och min "blivande svärfar" ingick.

Ni ser: En man som försöker ragga upp en fru åt sin son och ett kvinnfolk (jag) har oturen att komma inom räckhåll. Han lockar med att sonen har 180 000 eller nåt sånt, stor lägenhet, inte röker eller dricker och att han är beduin (eller om det var mannen själv som var det). När jag ändå inte verkar intresserad (jag säger att jag inte är intresserad och upptagen vilket han ignorerar helt) drar han till med att jag ska få guld till handleder, fingrar, hals och öron på bröllopet. Hur mycket guld som helst ska jag få. Och en klocka. När jag börjar stega därifrån tar raggaren tag i mej och prackar på mej sonens nummer. Jag inser att jag är tvungen att ta upp papper o penna och skriva ner numret för att komma därifrån. Jag säger att det räcker med sonens nummer, även om dottern säkert också är jättetrevlig, sjuksköterska som hon är. När han sett att jag faktiskt har klottrat ner numret är han så pass lugn att jag kan gå därifrån för att snabbt försvinna ur synhåll. Undrar om den exemplariske sonen vet vad hans hallick till far sysslar med...

Med anledning av denna episod kom jag att tänka på alla smidiga raggningrepliker man fått höra... och eftersom jag gillar att skriva meninglösa saker alldeles för mycket: tada- en lista!

Raggningssätt - ett smakfullt urval:

* "Dina ögon ser ut som en ängels." Samme snubbe sa också:
* "Jag tänder på tjejer i blåställ." (blåställ är ju så snygga! Astajta i midjan, bylsiga över höfter och lår för att sedan smalna av runt vaderna och till det en stor oformlig jacka. Ännu hetare blir utstyrseln av att man iklädd den tvättat stinkande pissoarer, städat m..abajor, fixat stopp i toaletter, sprutat bubblegumsdoft i nedpinkade buskar, plockat skräp och spolat dagenefteröl från asfalt och gräsmarker... så hett!Verkligen!)
* "Jag har mycket pengar, jag bjuder på whatever you want. Call me if you need cash. Why? Why? Why don't you want to see me again? You break my heart if you leave me." (bör sägas att det gått några minuter. Inte månader eller ens timmar, utan minuter.)

Den mer obehagliga varianten är förföljarna. De som vägrar fatta att "nej, jag vill inte dansa, jag vill inte ha sex med dej, jag älskar inte dej, jag vill inte ha någon kontakt med dej överhuvudtaget, lämna mej ifred" betyder just nej, jag vill inte det och det, håll dej borta. Sådana som tror att ett hål i kompisens tröja orsakat av hans cigarett eller en örfil i systerns ansikte slaget med hans hand är betydelselöst för raggningslyckan (okej, det spelade ingen roll han var totaldissad redan innan de mer aggressiva attackerna...). Eller som tror att "min kompis och jag ska hem nu" är lika med att vi två plus slemkillen ska hem till oss på "sexparty". Eller de som jagar i par och verkligen har bestämt sej. De som använder bil till jakthjälp för ett "fuck" och som man slipper undan bara för att vi hade turen att komma till en återvändsgränd. De är lite mer än irriterande.

Till sist en favorit: * "I love you. Feel this" (säges i samband med att ett sleezy gubbäckel för ens hand mot...jaa nåt mindre mjukt...)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt, härligt! Glöm inte Johns Dylancitat o fulspel heller..../S

Anonym sa...

mm ett vittne som va där höde maya ba...how much gold r we talkin about??12 karat from guldfynd or what??a wathch also..hmm well then im kind of interested...

i löööve u maya feel this...jajks..freaky freaky sick dudes d finns!!!ska vi göra en splatter film som vi sa elle?!? heheheheheh

peace

kaffechoklad sa...

jajamen, splatterfilm ska det bli! många svåra minnen för en ung tös att bearbeta:) hehe...

Nä, john glömmer jag inte..och dylan är väl aldrig fel! eller?.. var ju jättetrevligt i kew gardens:) syltmackor, frisk luft och en 30 år äldre beundrare...

kaffechoklad sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.