onsdag, januari 24, 2007

"No I don´t know know what she's thinking,"

Klippte lite i kalufsen, eller en frisör gjorde det. "Oj, här var det slitet! Du färgar håret en del va? " Ja, fast inte sen september. (Det vill säga att jag inte hällt färgmedel i hövvet på fyra månader! Kan vara så bra att jag tagit mej ur beroendet. Fast jag var på väg att få ett återfall igår. Gick in i affären, fram till hyllan med alla förpackningar, tittade, begrundade och lyfta tillochmed på en kartong. Men jag satte tillbaka den. Jag tänkte på allt hemskt som hänt och vad det fått mej att göra mot min syster. Ingen färgupplevelse är värd den skiten. Samvetet tog makten över den tillfälliga åtrån. Kanske är jag rätt stark ändå...)

I alla fall: hon tvättade, klippte och fönade och...stannar upp förskräckt och tar tag i ett hårstrå. Jag undrar oroligt om hon har hittat en spindel, en kal fläck eller nåt så obehagligt som en lus. Den andra frisören i rummet stannar också upp och undrar vad det är som hänt. Min frisör: " Jag hittade en sliten topp."

Inga kommentarer: