tisdag, juni 26, 2007

Ikväll har jag dragit ner rullgardinen för jag vill slippa fler småsten kastade på min ruta

Idag har jag... fikat! Surprise! Tackade hultbergskan för cappuccinon med att sätta handen i muggen så att mjölkskum och kaffe flödade över bord och golv. Hon gjorde snällt en ny, film-h hjälpte till att torka upp. Ops. Skulle äta osött hade jag bestämt men blir man bjuden slinker en kanelbulle ner så lätt så lätt. Gårdagens metro ligger på bordet, tänkte jag skulle hinna läsa den nu när jag är ledig. Läst? Oläst. Men jag har sett på nyheterna flera gånger. Annars; klippt av sjal dess söndertvättade fransar, diskat, vatt hos studievägledare för utlandsstudier, druckit rött thé framför gilmore girls, tillslut blivit mätt mha pistagenötter och funderat. Kom fram till att det behöver hända något (i positiv bemärkelse, såklart) omruskande.

Inga kommentarer: