måndag, juni 18, 2007

"Låt täckelsen falla"

Hemma igen. Yehoo! Yehaa! Eller nä... hade lätt stannat några veckor till på rivieran. Men jobba måste man och har en del things to do, så här är man och det funkar det med. Planet lyfte två timmar sent pga av nåt bös i Italien. Fördrev tiden på arslet med att knastra italienska kex och skissa papper svarta. Efter en något guppig flygresa, både gällande mitt slumrande huvud och plan, landade vi och jag hade turen att precis hinna med flygbussen och kanske sista vagnen hem. Somnade på någon sekund och ville inte när klockan ringde några få timmar senare. Men upp och iväg kom jag. Med dunder och fall. Innan nio hade jag ramlat i trappan framför "ouch"ande granne och skvätt ajaxblandat piss i nyllet så yeah, I'm back alright.

Du är så gullig så sa tantan som gillar att låtsaskrångla, dej kan jag inte säga nej till. Tillochmed smilgropar har du sa hon och det har jag inte alls. Klapp på kinden fick jag av den första, den tredje kom ihåg mitt namn och hjärtat blöder för dessa söta tanter. Idag var det. Igår och innan var jag i Nice med omnejd...

... och värmde mej på stränder, vandrade bland färglada och charmigt slitna små hus på smala vägar, tittade till den blänkande lyxen i monaco, röda mattan i cannes, pittoreskheten i villefranche, marknaden i italienska vintimille, ångrade att jag tog med skissblocket till hamnen endast i sällskap med mej själv, korta italienare återigen (what's up with them?), förälskat mej i getost och senapsdressing och så klart haft kul av att hänga med tarz:). Hoppas på fler chanser att se "resten" och återuppleva! Till dess lite pics.

Inga kommentarer: