söndag, juni 24, 2007

"Upp och hoppa Fridolf, fjällan är här!"

Oh, så lätt det gick idag. Så lite skit att det knappt var synligt. Sista dagen på denna lilla (eller ja alla sju dagarna har man vatt där, men inte så många timmar) extravecka. Nu väntar tre veckors arbetslöshet som jag har bestämt kalla semester?/lov?, innan mitt riktiga sommarvikariat sätter igång. Trodde det var ett par tanter som jag inte var så poppis hos men nån hade visst vant sej vid mej och nån skulle sakna min "fina bäddning, det är ingen annan som kan bädda min säng" så man får la tolka det som att jag lyckades okej. Kollega hade med sej äppelpaj helgen till ära men hackad med hasselnötter som den var fick jag titta på när de andra mumsade. Blev dock så sugen att jag traskade iväg och köpte laktosfri grädde, äpplen och snodde ihop min egen att äta efter duschen framför friidrott. Inte för att jag tål det heller, men skit samma en bubblande mage och lite illamående är acceptabla biverkningar. Med det är ledigheten avsparkad, jippie!

(Fridolf är ett fingerat namn, vårdtagaren i inlägget heter egentligen något annat).

Inga kommentarer: