fredag, juni 22, 2007

Snurrigt snurrig brud

Ojojoj. Vimsemej vad snurrig dag. Börjar med att jag tappar de olika vårdtagarnas nycklar utanför en port så att de åker ner mellan gallret framför entrén så där får jag stå och fiska nycklar. Skvätter piss i nyllet, andra gången denna veckan, fast nu var det inte blandat med ajax utan rent piss på ögat vardetja. Torkar diarré twice. Funderar på huruvida det är möjligt att spy brungul avföring. Inte för att jag tycker det är äckligt att torka (typ) men lukten sätter sej i munnen i timmar efteråt. Blir fett försenad och den förseningen hänger sej fast i arslet (som en tanta sa) resten av dagen. Glömmer en påse hos en vårdtagare, går tillbaka. Till fel vårdtagare, kommer jag på när jag ringt på dörren, har bråttom så sticker innan tantan kommit och öppnat. Hoppas på att jag inte skrämde vettet ur henne ehe. Skyndar till rätt som blir lite förvånad när jag kommer igen. Upptäcker efter tre timmars jobb att gylfen är öppen. Efter flera ringningar på portkoden öppnar en mycket överraskad tant som blir ännu mer överraskad när hon hör att det är hemtjänsten och ännu mer över att hon ska få mediciner som hon redan fått. Samma efternamn helt fel vårdtagare. Helt fel hus. Helt fel. Jag går fel och fel och fel. Frågar efter adress i tobaksaffär, går tillbaka dit jag kom från för det var precis dit jag skulle, ringer mina kolleger efter listor jag inte hittar som ligger där, efter nycklar jag inte har som jag har, efter medicin jag inte vet var den är som jag har med mej. Hastar i mej lunchen, går i väg med maten gnagandes upp i halsen. För dagens andra skittork. Tillbaka till någon igen, glömde signera medicinlista. Puh, det var snurrigt idag. Inte konstigt att den stackarn sa hon var rädd när jag kom infarandes röd i ansiktet med glänsande svett och håret på ända. Och min kropp, oh så trött. My god. Men inget lilla maja eller min lilla hjälpreda. Bruden, stjärnan och fjälla fick jag heta. Hehe.

Allt beror förmodligen på att jag kom en kvart tidigt till jobbet och var där först av alla. Världen kan ställas ur balans för mindre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

äe fy faan va äckligt!satte mig ner me en smarrig banana split å skulle läsa å va får man!!tack för den målande hemtjänst beskrivningen dude vi måste bli rika asså..du kan inte ta sånhär skitjobb bokstavligt talat eeehe ja ska ta dig till nån bra psykolog efter du slutat...håll ut!du gör god gärning dock, tänk på d bland all skit!

kaffechoklad sa...

hahaha, det är bra du fixar terapeut:) men det är lugnt jag fixar sån här skit, har vanan inne nu...hehe så länge jag inte snurrar bort viktiga mediciner...ehe