lördag, juni 02, 2007

Sov du lilla videung...

Agerade stolt förälder till avslutningsuppvisande barn när jag var och kollade naemis slutproduktion. Dramatik har hon läst i ett år och igår var det slut. Jag satt där i publiken med de andra filmcoolingarna och "lös" över vår duktiga fjärdedel som spelade teater och i teatern spelade munpiano(?) och bas. I pausen köpte jag hembakad fralla med ost&gurka för tio kronor. Tjejorna var trötta, jag kände mej sjuk så vi gick till ica, jag fnitterattackade, lil lil sis ringde och frågade vad som händer i Förhäxad. Jag fick prata om djävular eller nä demon var han, vita ledsagare, magikerskola... sen gick vi var och en hem till sitt. Och alla är trötta överallt.

La mej med brinnande kinder och kalla fötter som spred kyla genom kroppen och fick huden att knottras, tänder att hacka. Täckte med flanellpymas och sockor under täcke, överkast, pläd. Somnade.

Lördag=ledig dag. På riktigt! Mango&jordgubbsfrapinoade med konst-madde. Inne i svalka blev ute i sol och då kom konst-louise. Stötte på en annan konst-klassis som sa oj vad trötta ni ser ut. Och alla är trötta överallt. Efter 1 affärstitt trodde jag inte att jag skulle orka stå på benen. Vi åkte hem var och en till sitt. Soffan är så mjuk och täcket så fluffigt. Det bästa är att jag inte måste resa på mej. Allt det där jag borde göra som att borsta tänderna rätt, tandtråda, träna mage&rygg, laga mat, fixa och allt det där jag vill göra som att jogga, gå ut, hitta på kul saker... får vänta tills jag orkar. Idag ska jag ligga kvar och bara vila.

3 kommentarer:

partyphoto sa...

HEj såg att du fanns med i facebook så jag la till dig :) Hmm borde nog sluta flykta nu och fortsätta plugga

Anonym sa...

sluta stressa innan hjärtattacken kommer som ett brev på posten! Dr S

kaffechoklad sa...

japp, såg det och accepterade dej till mina facebook-vänner:)