tisdag, april 03, 2007

Adjö till dammsugare i grön marsipan

Åt årets första falafel från Salwas falafelexpress, det var very sweet! Det är nåt speciellt med den första. Men nästa gång ska bli ännu bättre, då ska jag komma ihåg att säga ingen lök. Man är lite ringrostig så här i början och kommer inte ihåg hur proceduren utföres.

Fikade dammsugare efter maten och gott kaffe när huvudvärken började komma. Skulle vilja säga att en dammsugare är ingen dammsugare men en dammsugare är tyvärr inte tillräckligt, så en dammsugare är många dammsugare. Fick sånt sug att jag köpte paket med sex små sådana. Tuggade två och fick sen för mej att läsa innehållsförteckningen. Socker, havregryn, vegetabiliskt margarin, blabla..., mandel, hasselnöt. Hasselnöt. Inte så bra att ordet hasselnöt ingår i innehållsförteckningen till den mat jag ätit av. Jag tål inte riktigt hasselnöt. Det är inte så att jag får andnöd eller dör och sånt, får bara ont i magen. Tror jag (hittills iaf). Det förklarar tidigare reaktioner på mitt dammsugarätande. Trodde att det bara var mitt vanliga magknip (nu tycker ni säkert att det är konstigt att jag äter dammsugare fast jag får ont i magen av det och ja det är det säkert men jag får ont av så mycket så jag struntar ibland i det, njuter av livets fröjder och tar konsekvenserna sen, med undantag av saker där jag har ett medicinskt utlåtande som säger allergi). Ikväll bortsåg jag tom från allergiregeln och var så dum att jag åt en till, men det var sista dammsugaren jag tuggade. Min mage och jag är ganska ovänner nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

årets första?käka vi inte falafel när ja va hemma ef nyår?ajaj hemskt isf för vi borde äta middag där varje dag jag är i sverige!!mmmmmums kom han inte ihåg "utan lök"d va dåligt. Gör som jag säg 100% utan lök tack..för annars kan det bli 97,4% utan lök:(

kaffechoklad sa...

ska jag komma ihåg! O just det, det var kanske efter nyår vi åt där. Men det är inte samma snubbar som jobbar i baracken längre...tror dessa var där nån gång när vi köpte med under jullovet och de har stannat...